Voorraad nummer
AC030630547
Laatste inspectie
2021-11-03
Onderdeel ID
1689175R; 1830547R; 1897354;
Serienummer
13870152302; 13872970002; 13879880002; 13879980066; 1830547; 1689175; 1679178; 1679177; 1689175;
Past op de volgende machines
DAF;
DAF XF;
DAF XF 105;
Voorwaarden info/Garantie
12 months
Overige informatie
Het aanbod omvat een geregenereerde turbocompressor voor DAF, DAF XF 105
OE-nummers:
13879980066;
13879700066;
13879880030;
13879700030;
13879880009;
13879700009;
13879880004;
13879700004;
13870152302;
13872970002;
13879880002;
13879980066;
1830547;
1689175;
1679178;
1679177;
1689175;
1689175R;
1830547R;
1897354;
Voertuigen:
DAF XF
DAF XF105
Motor:
MX310 310/420 pk
MX300 300/408 pk
MX300 276/375 PK
DAF bouwjaar: vanaf 01.2004
Regeneratie van de DAF XF 105-compressor bestaat uit het herstellen van 100% efficiëntie van het apparaat. In de praktijk bestaat het uit het vervangen van versleten onderdelen door volledig nieuwe met identieke technische parameters.
Elk element wordt grondig gecontroleerd en het geheel wordt na het regeneratieproces onderworpen aan strenge kwaliteitstests.
Het product wordt gedekt door een garantie van 12 maanden
Doel van het gebruik van de turbocompressor:
De turbocompressor in de DAF XF 105 wordt indirect gebruikt om het vermogen van de verbrandingsmotor te vergroten. Dit wordt gedaan door de hoeveelheid lucht die op het juiste moment in de cilinders komt te vergroten. Brandstof kan in elke hoeveelheid aan de motor worden toegevoerd, het enige probleem is om een voldoende grote hoeveelheid zuurstof te leveren die nodig is om het verbrandingsproces te laten plaatsvinden. Dit is het doel van het gebruik van een turbolader.
Het werkingsprincipe van de turbocompressor:
De DAF XF 105 turbocompressor wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de verbrandingsmotor, die door het turbinewiel gaan en via het uitlaatsysteem verder worden afgevoerd. Via de as wordt de rotatie van de turbinerotor overgebracht op de compressorrotor. Dit comprimeert op zijn beurt de lucht die door de inlaat en het filter stroomt. De lucht kan dan rechtstreeks in het inlaatspruitstuk worden geleid. In de meeste auto's, vooral in moderne ontwerpen, wordt echter een intercooler gebruikt , waarin de lucht die na compressie wordt verwarmd, weer wordt gekoeld voordat deze wordt geïntroduceerd in de verbrandingskamer.
Als u de turbocompressor niet hebt gevonden, bent u dat welLaat meer zien